Άσπροι καλικάντζαρι με φόντο τον σκοτεινό ουρανό, μαύροι καλικάντζαροι με φόντο το χιόνι (Θετικό-αρνητικό)

positive_negative

Ηλικία

Γ’, Δ’ δημοτικού

Υλικά

• Άσπρα χαρτιά Α4 80 γρ (τα κοινά χαρτιά εκτυπώσεων ή φωτοτυπίας), • μολύβια, ξύστρες, γόμες, • ανεξίτηλοι μαρκαδόροι λεπτοί και χοντροί (μπορούν να χρησιμοποιηθούν και κοινοί μαρκαδόροι), • blanco σε διορθωτικό στυλό ή/και υγρό.

Χρόνος

4-5 συναντήσεις 45 λεπτών

Φωτογραφικό & Ηχητικό Αρχείο

Περιγραφή της τεχνικής και της διαδικασίας

Τα παιδιά τσαλακώνουν το χαρτί ώστε να γίνει μία μπάλα. Το ανοίγουν προσεκτικά για να μη σκιστεί. Παρατηρούν τις γραμμές / τσαλάκες που έχουν δημιουργηθεί. Με μολύβι ιχνογραφούν καλικάντζαρους  που ‘ανακαλύπτουν’ κρυμμένους μέσα στις πολλές γραμμές / τσαλάκες.

Όταν έχουν σχεδιαστεί με μολύβι μερικοί καλικάντζαροι τα παιδιά σχεδιάζουν τον ορίζοντα, δηλαδή μία γραμμή που θα ακολουθεί τις τσαλάκες και θα χωρίζει το χαρτί σε δύο μέρη, το πάνω μέρος και το κάτω μέρος. Βοηθάει τα παιδιά να ονομάσουμε το κάτω μέρος το άσπρο χιονισμένο κομμάτι και το πάνω μέρος το μαύρο νυχτερινό κομμάτι.

Οι καλικάντζαροι θα βρίσκονται είτε στο ένα μέρος είτε στο άλλο. Χρωματίζονται με μαύρο οι καλικάντζαροι που έχουν φόντο τα άσπρο χιόνι. Χρωματίζεται ο μαύρος ουρανός που περικλείει τους άσπρους καλικάντζαρους.Οι λεπτομέρειες στους μαύρους καλικάντζαρους σχεδιάζονται με άσπρο blanco διορθωτικό στυλό. Οι λεπτομέρειες στους άσπρους καλικάτζαρους γίνονται με λεπτό μαύρο μαρκαδόρο.

Μπορεί το χαρτί να κολληθεί σε ένα λίγο μεγαλύτερο χαρτί τύπου canson.

Σκοπός δραστηριότητας

  • Να εξοικειωθούν τα παιδιά με τις έννοιες/λέξεις αρνητικό- θετικό
  • Να οδηγήσουν οι γραμμές / τσαλάκες τη δημιουργία σχημάτων επηρεάζοντας και καθοδηγώντας το σχέδιο των παιδιών. Τα παιδιά δημιουργούν φιγούρες διαφορετικές από αυτές που θα είχαν σχεδιάσει χωρίς την ύπαρξη των γραμμών που προκύπτουν από το τσαλάκωμα.

Σχετικοί Σύνδεσμοι

Μοιραστείτε