Έτσι και αλλιώς (αντίθετα)

opposites7

Ηλικία

Προνήπια και νήπια

Υλικά

Σκούρο και ανοιχτό: •τέμπερες / gouache σε μπουκάλια •χαρτιά άσπρα και μαύρα •πλαστικά πιάτα μιας χρήσης • χοντρά πινέλα. Ρίγες και Βούλες: • μαρκαδόροι • χαρτιά.

Χρόνος

2 συναντήσεις 45-50 λεπτών

Φωτογραφικό & Ηχητικό Αρχείο

Περιγραφή της τεχνικής και της διαδικασίας

Σκούρο και ανοιχτό:

Διαλέγει το κάθε παιδί ένα από τα χρώματα που είναι διαθέσιμα. Ακουμπάει το ένα χέρι μέσα στο πιάτο με το χρώμα. Ακουμπάει το άλλο χέρι μέσα σε ένα πιάτο με μαύρη ή άσπρη μπογιά. Τρίβει τα χέρια μεταξύ τους για να αναμειχτούν τα χρώματα. Αν έχει διαλέξει το άσπρο το χρώμα της ανάμειξης θα είναι πιο ΑΝΟΙΧΤΟ και αν έχει διαλέξει το μαύρο θα είναι πιο ΣΚΟΥΡΟ. Οι παλάμες με ανοιχτό χρώμα θα αποτυπωθούν στο μαύρο χαρτί ενώ οι παλάμες με σκούρο χρώμα θα αποτυπωθούν στο άσπρο. Το αποτύπωμα δημιουργείται πιέζοντας τα χέρια πάνω στο χαρτί.

Μπορεί η δράση να επαναληφθεί όπου κάθε παιδί διαλέγει το ίδιο χρώμα αλλά το διαφορετικό μαύρο ή άσπρο και στη συνέχεια να αποτυπωθούν οι παλάμες στο διαφορετικό μαύρο ή άσπρο χαρτί.

 

Ρίγες και Βούλες:

Σημειώνει η/ο εκπαιδευτικός τη μέση ενός χαρτιού με μολύβι. Από τη μία μεριά ζωγραφίζουν τα παιδιά γραμμές και από την άλλη βούλες. Ακουμπάνε τα χέρια τους με τις παλάμες προς τα πάνω. Ζητάμε από ένα άλλο παιδί να ζωγραφίσει με μαρκαδόρο το αντίθετο (ρίγες ή βούλες) από ότι έχει η παλάμη ως φόντο.

 

Σκοπός δραστηριότητας

  • Να εξοικειωθούν τα παιδιά με τις έννοιες/λέξεις αντίθετο, σκούρο χρώμα, ανοιχτό χρώμα, ανάμειξη,  συνδυασμός
  • Να οδηγήσουν οι δράσεις μίας θεματικής ενότητας σε εικαστικές εφαρμογές.

Σχόλια / Συμβουλές / Παρατηρήσεις

Οι εικαστικές δραστηριότητες θα πρέπει να προκύψουν μετά από παιχνίδια με τις λέξεις αντίθετα, σκούρο, ανοιχτό, ρίγες, βούλες… και να εντάσσονται σε μία σειρά δραστηριοτήτων της θεματικής ενότητας.

Μοιραστείτε