Σε Ψηφιδωτό η Μέδουσα Γοργώ

mosaic3

Ηλικία

Γ’ και Δ’ δημοτικού

Υλικά

Για να δημιουργηθούν οι ψηφίδες: • τέμπερες /gouache για παιδιά σε μπουκάλια, • χαρτόνι μακέτας (3mm) τύπου Neofoam, • πινέλα, • πλαστικά πιάτα ή/ και ταψάκια μίας χρήσης, • κοπίδι, • μεταλλικός χάρακας, •ψαλίδια. Για το ψηφιδωτό: •χαρτόνια, •ατλακόλ κρυσταλιζέ.

Χρόνος

3 δίωρες συναντήσεις

Φωτογραφικό & Ηχητικό Αρχείο

Περιγραφή της τεχνικής και της διαδικασίας

  1. Ο Μύθος της Μέδουσας Γοργώ

Τα παιδιά ψάχνουν και βρίσκουν τρεις απεικονίσεις της Μέδουσας Γοργώ ανάμεσα στα εκθέματα του μουσείου. Οι τρείς Μέδουσες είναι φτιαγμένες από διαφορετικά υλικά. Καταλήγουν στην αναπαράσταση της Μέδουσας σε ψηφιδωτό.

Κουβέντα – ο μύθος της Μέδουσας και το ψηφιδωτό ως τρόπος απεικόνισης

  1. Δημιουργία Ψηφίδων

Το κάθε μέλος της ομάδας διαλέγει ένα χρώμα με το οποίο θα βάψει ένα κομμάτι χαρτόνι μακέτας.Όταν τα χαρτόνια έχουν στεγνώσει κόβονται τα χαρτόνια σε λωρίδες περίπου 1 cm σε πλάτος (αυτό ΔΕΝ  θα γίνει από τα παιδιά αλλά από την/τον εκπαιδευτικό). Με ψαλίδια κόβουν τα παιδιά τις λωρίδες σε ψηφίδες, κάθε χρώμα σε ξεχωριστό ταψί.

  1. Δημιουργία Ψηφιδωτού

Τα παιδιά δημιουργούν την ‘παλέτα’ τους βάζοντας ψηφίδες ανά χρώμα σε ένα πιάτο. Στη διάρκεια της διαδικασίας ανατροφοδοτούν το πιάτο με ό,τι χρώματος ψηφίδας χρειαστούν. Τοποθετούν τις ψηφίδες σε ένα χοντρό χαρτόνι, μετακινώντας και δοκιμάζοντας μέχρι να έχουν μία εικόνα που τους ικανοποιεί.  Αν είναι πιο εύκολο μπορούν αρχικά να δημιουργήσουν μόνο τα περιγράμματα των σχημάτων. Ανάμεσα από κάθε ψηφίδα αφήνουν ένα μικρό κενό.

Τμηματικά βγαίνουν οι ψηφίδες  από το χαρτόνι, αλείφουν τα παιδιά εκείνο το μέρος του χαρτονιού με ατλακόλ χρησιμοποιώντας πινέλο και ξανατοποθετούνται οι ψηφίδες. Σταδιακά  συμπληρώνεται η εικόνα προσπαθώντας να μην δημιουργηθούν πολύ μεγάλα κενά ανάμεσα από τις ψηφίδες.

Σκοπός δραστηριότητας

Στο σχεδιασμό της δραστηριότητας, όπως υλοποιήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη, στόχοι ήταν:

  • Να εξοικειωθούν τα παιδιά με εκθέματα του μουσείου και τον μύθο της Μέδουσας Γοργώ
  • Να εξοικειωθούν τα παιδιά με τη δημιουργία ψηφιδωτού

Σχόλια / Συμβουλές / Παρατηρήσεις

Ευχαριστούμε την Χριστίνα Νάκου (www.christinanakou.gr) για τις συμβουλές της για την διαδικασία δημιουργίας ψηφιδωτών

Σχετικοί Σύνδεσμοι

Μοιραστείτε