ART*english

Ηλικία
3+
Υλικά
Ανάλογα τον καλλιτέχνη. Συνήθως επιλέγω την ακουαρέλα ή το χαρτόνι τύπου Bristol Ματ. Λαδοπαστέλ ή μολύβια ή και μαρκαδόρους , ακόμα και τέμπερες.
Χρόνος
1 ώρα εβδομαδιαίως
Φωτογραφικό & Ηχητικό Αρχείο
Περιγραφή της τεχνικής και της διαδικασίας
Κάθε μήνα – ανάλογα την εποχή ή και την επιλογή των ίδιων των παιδιών – επιλέγω έναν καλλιτέχνη με τον οποίο ασχολούμαστε 4 ώρες περίπου τον μήνα.
Μιλάμε για αυτόν, λέμε πράγματα για την ζωή του, δείχνουμε φωτογραφίες, παρακολουθούμε σχετικά video και καταλήγουμε στην «αναπαραγωγή» των έργων του. Πότε αποδίδουμε πιστά – σύμφωνα με το σχέδιο διαπραγμάτευση – και πότε εμπνεόμαστε και αναδημιουργούμε τα έργα του.
Η διαδικασία όλη γίνεται στα αγγλικά, καθώς απευθύνομαι σε δίγλωσσα προνήπια και νήπια.
Επιλέγουμε το έργο και ξεκινάμε σταδιακά. Χρησιμοποιώ έναν πίνακα ή το χαρτί που θα χρησιμοποιήσουν και τα παιδιά αντίστοιχα και ξεκινάω να λειτουργώ με βάσει τις εντολές τους. Αφού συζητήσουμε για αυτό, έπειτα λειτουργούν αυτόνομα και πραγματικά η διαδικασία είναι μαγευτική, καθώς τραγουδάνε ή συζητάνε για τον αγαπήμένο τους ζωγράφο, ανακατεύουν τα χρώματα και έπειτα τακτοποιούν το εργαστήριο.
Στο τέλος κάθε μαθήματος παρακολουθούμε κάποιο video ή διαβάζουμε ένα βιβλίο για το καλλιτεχνικό ρεύμα ή τον καλλιτέχνη.
Δείτε επείσης το αρχείο: Lesson-2-art-english.doc
Σκοπός δραστηριότητας
Δημιούργησα το ART*english © με σκοπό την καλλιέργεια της αισθητικής παιδείας στην πρωτοσχολική ηλικία αφενός και αφετέρου την ενίσχυση του σχεδίου και της λεπτής κινητικότητας των μικρών «καλλιτεχνών».
Ένα προνήπιο μπορεί να μάθει τα σχήματα ιδανικά μέσα από τα έργα του Mondrian όπως ένα νήπιο αισθάνεται καλλιτέχνης θαυμάζοντας τα έργα του Miro.
Με αφετηρία το Σχέδιο Διαπραγμάτευσης, έπειτα βάζοντας χρώματα, στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς, κάθε ένας μαθητής έχει πραγματοποιήσει ένα μικρό ταξίδι στην ιστορία της τέχνης και μάλιστα στα αγγλικά…
Σχόλια / Συμβουλές / Παρατηρήσεις
Το μάθημα ART*englsih© πραγματοποιείται ως δραστηριότητα απογευματινή σε αγγλόφωνο ιδιωτικό παιδικό σταθμό, με στόχο την καλλιέργεια της αισθητικής παιδείας αλλά και την εκμάθηση των αγγλικών. Ωστόσο η όλη διαδικασία μπορεί να γίνει σαφώς και στα ελληνικά.